www.jutawanpowergold.biz

Wednesday 2 April 2014

KEMPEN KUMPUL SIHIJAU


KEMPEN KUMPUL DIHIJAU

Dalam entri ini, saya ingin mengajak sahabat berjimat cermat. Dalam erti kata lain menabung. Untuk tujuan ini saya menyeru sahabat saya khususnya Melayu- Islam
untuk memasang satu tekad.

Tekad yang saya maksudkan ialah DISIPLIN. Menabung ini memerlukan disiplin yg tinggi.
Sekiranya kita tidak berdisiplin, mesti tabungan kita xpenuh. Andai penuh pun mesti korek semula. Lucu kita dengar, tp itu hakikatnya.

Untuk tujuan membeli emas 1gram 1bulan 1keluarga saya menyimpan "sihijau".
Nak keluarkan duit gaji memang terasa susah. Jadi sekiranya kita menyimpan sihijau
Kita sedikitpun tidak rasa terbeban untuk membeli emas.

Satu lagi yang saya ingin kongsikan di entri ini. Setebal manapun kita seal tabung kita mesti tangan kita mudah merobeknya semula. Sebab itu, setiap hujung bulan saya robekkan tabung sihijau saya untuk membeli 1gram emas setp bulan. HEBAT TAK?


No comments:

Post a Comment