www.jutawanpowergold.biz

Saturday 7 February 2015

kenapa perlu simpan emas

Teks: Rosmawarni Binti Sulaiman

Pernah beberapa teman dan kenalan yang apabila bercerita sahaja mengenai topik emas, dialog-dialog seperti  berikut pasti terkeluar dari mulut mereka yang masih belum memulakan simpanan dan perniagaan dalam emas. Contohnya:

“eh, emas mahal kan sekarang”

“erm…simpanan dan perniagaan emas ni jangkamasa panjangkan?! lambat la kalau nak untung”

 “saya ada jugak hasrat nak beli, tapi tunggu harga dia jatuh dan rendah lah macam tahun 2001 tu ke..boleh beli banyak-banyak”

“betul ke simpanan dan perniagaan emas ni?! boleh percaya ke?!”

 “takde duit la nak beli emas! duit nak pakai untuk banyak benda lagi, nak simpan untuk itu ini lagi”

“rasanya saya berminat jugak dengan benda ni, dah lama saya duk baca pasal emas ni, tapi saya kena kaji sikit lagi la kot, baru ready”

“saya pernah dengar orang-orang yang dah kaya cakap, dalam simpanan dan perniagaan ni akan ada satu masa dia akan jatuh merudum, haa…masa tulah baru saya beli emas ni, sure murah time tu kan! “

”Kenapa beli Emas?”😇😇

”Nak buat apa Emas?”😇😇

”Untung ke Emas??”😇😇


Bagi sesetengah orang yang belum  dalam emas dan belum sedar tentang kelebihan emas, ayat-ayat sebegini adalah paling logik bagi mereka. Namun, pasti ada juga yang tersenyum apabila terbaca dialog-dialog yang sebegini kan?!.

Ini kerana anda sememangnya orang yang telah sedar akan realiti pelaburan emas yang sebenar… Tahniah..

1gram 1bulan 1keluarga

WaniJutawanEmas
http://www.jutawanpowergold.biz



No comments:

Post a Comment